Hoe zit een lijst in elkaar en hoe kan ik die het beste inrichten?
Een YouProvide lijst bestaat uit secties en items. Je kunt die geheel naar eigen inzicht samenstellen zodat voor ieder type opdracht of uitvraging een passende lijst beschikbaar is. Lijsten die je vaker gebruikt, kun je als kantoor opslaan bij de Modellijsten, je bibliotheek met standaardlijsten.
Secties
In bovenstaand voorbeeld bevat de lijst de volgende secties:
- Jaargebonden (9 items)
- Permanent (11 items)
- Immateriële vaste activa (6 items)
- Materiële vaste activa (8 items)
- Financiële vaste activa (5 items)
De sectie bevat de volgende eigenschappen:
- Naam (zoals die in de lijst wordt getoond)
- Omschrijving (deze wordt onder het (i) icoontje getoond)
- Referentienummer (deze wordt niet in het scherm getoond, maar wel in het Excelbestand wat je kunt downloaden van de lijst)
- Verplaatsen naar. Dit kun je gebruiken als een sectie in de verkeerde entiteit staat, zodat de sectie met alle onderliggende items wordt verplaatst naar de lijst van een andere entiteit. Dit kan alleen binnen dezelfde groepslijst
- Ontkoppel bestanden van modellijst (alleen voor Advanced lijsten): Als de sectie items bevat waar voorbeeldbestanden bij horen, dan kan met deze knop de koppeling met de Modellijst worden verbroken. Wanneer dit niet gebeurt, worden updates van voorbeeldbestanden in de Modellijst ook in deze lijst nog doorgevoerd.
Items
Iedere sectie op zijn beurt bevat weer een aantal items. Bij de sectie Jaargebonden zijn dat bijvoorbeeld:
Secties, en ook items binnen een sectie, kunnen op de gewenste volgorde worden gesleept met het icon.
Van een item worden de volgende eigenschappen vastgelegd:
- Naam: zoals deze wordt weergegeven in het scherm voor de kantoormederwerker en de klant
- Omschrijving: nadere toelichting, beschikbaar onder het (i) icoon in de lijst of bovenin het detailscherm van het item
- Verplaatsen naar categorie: met deze functie kan het item worden verhuisd naar een andere categorie binnen dezelfde lijst
- Meerdere bestanden: als deze is aangevinkt, kan de klant meer dan 1 bestand uploaden bij dit item. Dit wordt soms uitgezet om betere te kunnen afdwingen dat de klant iedere document bij het juiste item uploadt
Status, opmerkingen en voorbeelddocumenten
In Advanced lijsten hebben items nog de aanvullende eigenschappen voor status, notities en voorbeelddocumenten. Klik hiervoor op de itemnaam in de lijst:
Upload modellijsten: Gebruik deze knop om een voorbeeldbestand mee te geven aan de klant bij dit item. Of een te bespreken document.