Rollen voor kantoormedewerkers

Welke rollen zijn er en wat kan een gebruiker daarmee?

De medewerkers van een kantoor dat YouProvide gebruikt, kunnen de volgende rollen hebben:

  • AccountantAdmin
  • AccountantTeamLead
  • AccountantListManager
  • AccountantUser

Waarom deze rollen?

Bij de meeste accountantskantoren is het beheer van gebruikers centraal geregeld bij een ICT afdeling. Deze afdeling is verantwoordelijk voor het gebruikersbeheer binnen de organisatie, maar doorgaans niet inhoudelijk betrokken bij het aanmaken van klanten, templates en lijsten.

Daarom is de rol van AccountantAdmin uitsluitend beperkt tot het toevoegen, verwijderen en onderhouden van gebruikers.

De rol van TeamLead is voor alle vaktechnische/inhoudelijke functies. TeamLeads zijn verantwoordelijk voor het bijhouden van de klanten, samenstellen van het team per klant en voor het onderhoud van de LijstTemplates.

De rol van ListManager is voor de kritieke statusovergangen van een lijst: delen, voltooien en archiveren. Voorheen kon iedere gebruiker dit; met deze nieuwe rol kun je als kantoor inregelen dat bijv. een Controleleider de enige is die dit mag (na review van de lijst die door een User is samengesteld).

Het is mogelijk dat een gebruiker meerdere rollen heeft. Dit komt veel voor, omdat iedere rol zijn eigen, specifieke functies heeft. Bijvoorbeeld een controleleider binnen een accountantskantoor zal doorgaans de beide rollen AccountantListManager en AccountantUser hebben.

Functionaliteit per rol

  Admin Team
Lead
List
Manager
User
Kantoormedewerkers toevoegen ✔️      
Rollen toekennen aan gebruikers ✔️      
Gebruikers verwijderen ✔️      
PBC Modellijsten maken en bewerken   ✔️    
Klantgroepen maken en bewerken   ✔️    
Nieuwe lijsten voor klantgroepen maken       ✔️
Lijsten bewerken       ✔️
Lijststatus op gedeeld zetten     ✔️  
Lijst delen per e-mail met klantgebruikers (indien gebruiker niet al bestaat, wordt deze aangemaakt)     ✔️  
Door klant geüploade documenten downloaden       ✔️
Opmerkingen lezen en toevoegen       ✔️
Itemstatus op geaccepteerd zetten       ✔️
Itemstatus op geretourneerd zetten       ✔️
Itemstatus terug naar aangevraagd zetten       ✔️
Nagekomen items toevoegen aan lijst       ✔️
Lijsten op voltooid zetten     ✔️