Account activeren (nieuwe gebruiker)

Wat moet een nieuwe gebruiker doen met de e-mail uitnodiging om zijn YouProvide account te activeren?

De nieuwe gebruiker krijgt een e-mail waarin deze wordt uitgenodigd om de nieuwe account te activeren:

Klik op de link in de e-mail om naar YouProvide account activatie te gaan:

Hoe je als gebruiker verder gaat, hangt af van de gewenste inlog wijze in het vervolg:

  • A. Het uitgenodigde e-mailadres is een geldig Microsoft365 account en je wilt daarmee automatisch inloggen (SSO)
  • B. Je wilt inloggen met e-mail/wachtwoord/SMS-code

A. Gebruik je Microsoft authenticatie

Klik hier op de Annuleren knop. Je hoeft je nieuwe account niet te activeren. Wel moet een applicatiebeheerder van je organisatie eerst de YouProvide app goedkeuren voor externe authenticatie via SSO. Hiervoor gaat de beheerder naar

https://app.youprovide.nl

en klikt op Doorgaan met Microsoft. In het volgende scherm kan de beheerder goedkeuring geven:

Screenshot 2023-11-27 at 12.07.41

Vanaf dat moment kunnen medewerkers van je organisatie inloggen met Microsoft.

Je komt op het standaard inlogscherm:

Gebruik hier de knop Doorgaan met Microsoft om direct in te loggen met je bestaande Microsoft account.

B. Maak een nieuwe account met wachtwoord en SMS-controle

In de YouProvide omgeving wordt een nieuw account voor je gemaakt. Daarvoor gebruikt YouProvide de veilige omgeving van Microsoft Azure AD.

Vul je e-mailadres in. Dit is nodig zodat Microsoft een verificatiecode naar je toe kan sturen:

Vul de code in die je van Microsoft hebt ontvangen en klik op Code verifiëren:

Je kunt nog even checken of het juiste e-mailadres is gebruikt. Kies dan Doorgaan.

Kies een nieuw, veilig wachtwoord en vul dit 2x in. De regels voor het wachtwoord zijn:

Het wachtwoord mag niet beginnen of eindigen met een spatie.
Het wachtwoord moet tussen de 8 en 64 tekens bevatten.
Het wachtwoord moet ten minste 3 van het volgende bevatten:
  - een kleine letter
  - een hoofdletter
  - een getal
  - een symbool

Klik op Doorgaan om je wachtwoord in te stellen.

Je komt nu in het gewone inlogscherm:

Log in met je e-mailadres en je nieuw gekozen wachtwoord.

De eerste keer vraagt het systeem je nog om je mobiel telefoonnummer voor de SMS controle. Kies de juiste landcode en vul je telefoonnummer in. Daarna krijg je een SMS ter controle. 

Je account is nu geactiveerd! Volgende keren log je direct in met je e-mailadres en wachtwoord. Je krijgt dan een SMS code die je invult om in te loggen.