Een nieuwe gebruiker toevoegen

Hoe je als kantoorbeheerder je collega's toevoegt zodat ze ook gebruik kunnen maken van de PBC-lijsten in YouProvide.

Om deze functie te kunnen gebruiken, heb je de Customer Admin rol nodig.

Via het menu Beheer | Gebruikers kun je de lijst opvragen met alle huidige gebruikers in YouProvide.

Screenshot 2023-01-18 at 11.54.24

Om de lijst te beperken tot alleen de medewerkers van je kantoor, kun je filteren op de rollen die binnen kantoor worden gebruikt: AccountantAdmin, AccountantTeamLead en AccountantUser:

Screenshot 2023-02-06 at 07.57.28

Voor de betekenis van deze verschillende rollen, zie het artikel over Gebruikersrollen

Klik rechtsboven op de knop Nieuwe gebruiker en vul de gevraagde informatie in:

Screenshot 2023-01-18 at 12.00.31

LET OP: Bij Rollen kies je voor kantoormedewerkers uitsluitend voor AccountantAdmin en/of AccountantTeamlead en/of AccountantUser, maar niet voor een rol van Customer. Die zijn voorbehouden aan klanten.

Het is vaak handig om een medewerker direct aan één of meer klantgroepen te koppelen, maar dit is niet verplicht. Het kan ook later of vanuit de klantgroep of vanuit een lijst.

Klik op Opslaan als alles correct is ingevuld.

 

De nieuwe gebruiker krijgt nu automatisch een e-mail:

Screenshot 2023-01-18 at 12.05.06

Via de link in deze e-mail kan de gebruiker verder zelf zijn account activeren. Als binnen kantoor gebruik wordt gemaakt van Microsoft accounts, is activatie niet nodig en kan de nieuwe collega direct inloggen in YouProvide.