Snelle antwoorden bij onverwachte situaties
Foutmeldingen bij import project vanuit vorige versie
Nieuw toegevoegde lijst in project blijft leeg
Foutmelding 404 bij openen van een project
Engelstalige klant krijgt uitnodiging email in het Nederlands
Lijst wil niet exporteren uit oude omgeving
Klant kan geen bestand uploaden bij een item
Foutmeldingen bij import project vanuit vorige versie
This file contains a list with duplicate section code
Als je een project vanuit de oude versie van YouProvide importeert, controleert het systeem de lijsten die in het importbestand staat.
Deze melding krijg je
- wanneer er verschillende secties zijn (kolom D - SectionName) die dezelfde code (kolom C - SectionCode) hebben
- wanneer er secties zijn waar de SectionCode leeg is
Oplossing
Open het importbestand in Excel, ga naar de tab(s) met de lijst(en) en sorteer deze op kolom C - SectionCode. Controleer waar het probleem zit en vul waar nodig een (unieke) SectionCode in
The lists do not contain the correct entity codes / Object reference not set to an instance of an object
Het geimporteerde Excel bestand bevat extra tabbladen die niet door de export zijn aangemaakt. Het systeem verwacht in het bestand de volgende tabbladen (in deze volgorde):
- CLIENT - bevat de gegevens van de Client en de Entiteiten
- PROJECT - bevat de gegevens van het te importeren project
- <EntiteitCode> - per lijst een tabblad. De naam van het tabblad is de code van de entiteit waarvoor de lijst is
The project tab does not contain all necessary fields
Het tabblad PROJECT in het Excel bestand bevat niet meer alle gegevens die er vanuit de export zijn ingezet. Exporteer het project opnieuw vanuit de vorige versie.
Nieuw toegevoegde lijst in project blijft leeg
Als je in een bestaand project via de optie Lijst toevoegen een extra lijst voor een nieuwe entiteit hebt toegevoegd, kun je daarbij niet voor een template kiezen. Er wordt een lege lijst toegevoegd.
Oplossing:
Het idee is dat in een bestaand project een template niet het beste uitgangspunt is voor een nieuwe entiteit. Je kunt nu een bestaande lijst naar keuze (uit hetzelfde of uit een ander project) exporteren, zonodig in Excel bijwerken, en deze in je nieuwe, lege lijst importeren.
Foutmelding 404 bij openen van een project
Je opent een project vanuit de klantenkaart, of je hebt net een nieuw project aangemaakt voor een klant. Dan krijg je foutmelding 404:
Oplossing:
De oorzaak is dat je als gebruiker geen toegang hebt tot dit project. Je kunt dit op twee manieren oplossen:
- Zorg dat je bent toegevoegd aan de lijst met gebruikers op de klantenkaart van deze klant. Alle kantoormedewerkers die hier in de lijst staan, hebben automatisch toegang tot alle projecten van deze klant
- Zorg dat het project met je wordt gedeeld door een collega die wel toegang heeft tot het project. Je krijgt dan toegang tot dit project, maar niet automatisch tot andere projecten van deze klant
Engelstalige klant krijgt uitnodiging email in het Nederlands
Je deelt een project voor het eerst met een Engelstalige klant, maar de email die het systeem voorstelt, is in het Nederlands.
Oplossing:
Het systeem stelt emails automatisch op in de taal van de gebruiker voor wie de email is bestemd. Als deze gebruiker nog niet bestaat in het systeem, dan kiest het systeem voor de standaardtaal die is ingesteld in het project:
Je ziet het snel in het venster van de email:
Naam + emailadres zichtbaar? Bekende gebruiker, de taal klopt met de instelling van de gebruiker:
Alleen emailadres zichtbaar? Nieuwe gebruiker, de taal wordt overgenomen uit de instellingen van het project:
Lijst wil niet exporteren uit oude omgeving
Je kiest bij een lijstgroep voor Bewerken | Exporteer lijstgroep maar er verschijnen 1 of meer rode foutmeldingen:
Oplossing:
Om de client en zijn entiteiten in de nieuwe versie goed aan te kunnen maken EN terug te kunnen vinden, moet iedere client een uniek klantnummer hebben. Hetzelfde geldt voor de entiteiten. Ook als je maar 1 lijst in je lijstgroep hebt, worden altijd alle entiteiten van de client overgezet naar de nieuwe versie. Ze moeten een ingevuld klantnummer hebben die uniek is binnen de betreffende client.
- Ga naar het menu Beheer | Klanten, kies de client en zorg dat er een uniek klantnummer is ingevuld:
- Als de melding over entiteiten van de client gaat, vul dan bij de Entiteit een klantnummer in.
Klant kan geen bestand uploaden bij een item
In sommige gevallen lukt het niet om een bestand toe te voegen. Hiervoor kunnen 2 oorzaken zijn:
- Bij het item mag maar 1 bestanden worden bijgevoegd. Als je een nieuw bestand uploadt, zal dit het vorige bestand vervangen
- Het item is al aangeleverd. Als de status Aangeleverd of Geaccepteerd is, kunnen er geen nieuwe bestanden meer worden toegevoegd of verwijderd. Wel is het mogelijk om via een opmerking aan de accountant te vragen het item weer op Onderhanden te zetten.