Kan niet delen met nieuwe gebruiker

Ik probeer een project of lijst te delen met het e-mailadres van een nieuwe gebruiker, maar ik krijg een foutmelding.

Wanneer je een project of lijst deelt met een e-mailadres dat nog niet voorkomt in de lijst met (cliënt-)gebruikers van jouw kantoor, dan meldt het systeem dat er een nieuwe cliëntgebruiker zal worden aangemaakt:

Echter, nadat je in de volgende stap de e-mailtekst hebt gecheckt en op Delen klikt, krijg je toch een foutmelding rechtsonder in het scherm:

"User with email ____ already exists in different tenant"

Gebruiker bestaat al

De oorzaak hiervan is, dat er in YouProvide al een gebruiker bestaat met dit e-mailadres, maar dan bij een ander kantoor dat ook YouProvide gebruikt. Het is momenteel helaas niet mogelijk voor gebruikers om met hetzelfde e-mailadres bij verschillende kantoren in te loggen.

Oplossing

De oplossing hiervoor is, om een ander e-mailadres voor deze gebruiker toe te passen. Dat is voor de gebruiker zelf natuurlijk niet ideaal, maar zo kan hij of zij toch inloggen in lijsten van verschillende kantoren.

Als de cliënt gebruik maakt van de e-mailsystemen van Microsoft of Google, dan is er een mooie oplossing mogelijk. Door gebruik te maken van het '+' teken met daarachter een toevoeging, wordt binnen YouProvide een nieuw, uniek e-mailadres gemaakt. Microsoft en Google leveren deze e-mails echter af aan de mailbox zonder de toevoeging.

Voorbeeld
De gebruiker peter@vanbuijten.com gebruikt Google mailservers.

Je deelt je project met het e-mailadres peter+acc@vanbuijten.com. De e-mails vanuit YouProvide worden gewoon aangeleverd in de mailbox peter@vanbuijten.com, het enige is dat Peter voor jouw PBC lijsten inlogt met e-mailadres peter+acc@vanbuijten.com.