Kan niet inloggen

Kun je niet inloggen of krijg je een foutmelding? Check hier de oplossingen voor de meest voorkomende situaties.

Klik hieronder op de link die je probleem beschrijft:

Account could not be found

Username or password invalid

Inlogscherm blijft hangen

Ik moet meerdere keren inloggen en verificatiecode ingeven

 

Account could not be found

krijg je na inloggen met e-mail/wachtwoord de melding An account could not be found for the provided user ID?

Oplossing: waarschijnlijk heb je de laatste keer ingelogd via de knop Doorgaan met Microsoft. Deze verificatiemethode wordt in het systeem opgeslagen en voortaan kun je dus met deze knop inloggen in plaats van e-mail/wachtwoord.

 

Username or password invalid

krijg je na inloggen met e-mail/wachtwoord de melding The username or password provided in the request are invalid?

Dit kan 3 verschillende oorzaken hebben:

  1. Je logde altijd in via de knop Doorgaan met Microsoft. Nu geef je email/wachtwoord in, maar die zijn niet ingesteld. Log in via de Microsoft knop.
  2. Het ingevoerde wachtwoord klopt niet. Lukt het helemaal niet, gebruik dan de Wachtwoord vergeten? link onder de Inloggen knop om een nieuw wachtwoord in te stellen.
    Het systeem stuurt een verificatiecode naar het opgegeven mailadres. Komt deze niet aan? Dan is er sprake van het volgende:
  3. Er is geen account met het opgegeven e-mailadres. Check met je accountant via welk e-mailadres ze de lijst hebben gedeeld.

 

Inlogscherm loopt vast of ik moet meerdere keren inloggen

Hier staat soms je e-mailadres al ingevuld, soms niet. Je kunt hier niets typen en je komt niet verder.

Let op: het is belangrijk om beide tips hieronder uit te voeren. Opschonen van cache heeft weinig zin als de gebruikte snelkoppeling niet juist is, en andersom.

1. Controleer je snelkoppeling

Start je YouProvide via een opgeslagen koppeling in je browser?

Controleer dan, dat de snelkoppeling verwijst naar https://app.youprovide.nl 

Iedere andere verwijzing kan tot problemen leiden bij het inloggen of openen van lijsten.

1. Start een nieuw, leeg tabblad in je browser

2. Zoek de snelkoppeling die je altijd gebruikt. Klik daar op met de rechtermuisknop

3. Kies in het menu voor Bewerken...

4. Controleer de waarde bij URL. Dit moet https://app.youprovide.nl zijn, pas het zonodig aan.

2. Verwijder cache en cookies

Verwijder de cookies voor het domein b2clogin.com (dat onderdeel is van het inlogproces van YouProvide), login.youprovide.nl en youprovide.nl.

Hoe dat werkt, verschilt per browser, Hieronder staan instructies voor de drie meest gebruikte browsers.

Chrome browser

  • In Chrome browser: ga naar Instellingen | Sitegegevens
    Verwijder de cookies en instellingen van b2clogin.com, zoek daarna naar login.youprovide.nl en youprovide.nl en verwijder ook daarvan de cookies en instellingen.

Edge browser

  • Verwijder alle cookies van
    - youprovide.nl
    - login.youprovide.nl
    - b2clogin.com

    Dit kan direct vanuit YouProvide (inlogscherm):

Firefox browser

  • In een Firefox browser: ga naar Instellingen | Privacy & Beveiliging en klik op Gegevens beheren... Zoek hier naar b2clogin.com, login.youprovide.nl en youprovide.nl en verwijder de cookies en instellingen

 

Snelkoppeling correct en cookies verwijderd?

Ververs of herstart nu het inlogscherm via https://app.youprovide.nl en log in.

Werkt het nog steeds niet? Stuur een mail naar support@youprovide.nl, dan maken we een afspraak om even via Microsoft Teams mee te kijken.