Wat er in de laatste versie is veranderd
Hotfix: 22 april 2025
Update naar versie YP2503.1
Fix
- Login proces: bij het invoeren van de verificatiecode tijdens het inlogproces, is het ook mogelijk om direct op Enter te drukken, in plaats van met de muis op de Doorgaan knop te moeten klikken.
Release: 14 april 2025
Update naar versie YP2503
Nieuwe features en verbeteringen
- 2-Staps verificatie voor gebruikers die inloggen met e-mail/wachtwoord is aangepast van SMS naar e-mail. We verwachten dat hierdoor het probleem dat een klein aantal gebruikers had - 2x een SMS code invoeren - voorbij is. Tevens is de login nu helemaal gebaseerd op het gebruikte e-mailadres. Dat betekent dat gebruikers die uit dienst zijn niet meer met een SMS-code op privé-telefoon alsnog kunnen inloggen als ze niet op inactief zijn gezet.
- Downloads door klantgebruikers met de ClientAdmin rol zijn aangepast. Voorheen kreeg een ClientAdmin bij download van een lijst of project alle bestanden die in de lijst of project zijn geupload. Vanaf nu krijgt de ClientAdmin alleen nog bestanden die zijn geupload bij items waar de ClientAdmin gebruiker bij kan. Voorbeeld: Stel een bedrijf heeft 2 medewerkers in YouProvide die beide ClientAdmin zijn, M1 en M2. Een project met 2 lijsten is door de accountant gedeeld met M1. Vervolgens deelt M1 een specifieke sectie uit de 2e lijst met M2, die dus alleen deze sectie kan zien. Als M2 nu op projectniveau downloadt, krijgt hij alleen de bestanden van deze sectie uit Lijst 2.
Merk op dat een ClientAdmin altijd rechten heeft om gebruikers (en dus ook zichzelf) toe te voegen aan projecten en lijsten. De aanpassing in deze versie is dus bedoeld om de download qua logica in lijn te brengen met de toegankelijkheid van items door een ClientAdmin gebruiker. Nog steeds blijft gelden dat het toekennen van de ClientAdmin rol zorgvuldig moet gebeuren.
Release: 10 maart 2025
Update naar versie YP2502
Nieuwe features en verbeteringen
- Maximale bestandsgrootte voor upload is nu 1,5Gb. Als een bestand groter is, krijg je een melding en wordt het bestand niet verwerkt.
TIP: met programma's als WinZip en 7Zip kun je grotere bestanden opknippen in verschillende delen met een zelf aan te geven maximale grootte. Zo kun je toch grotere bestanden in delen van bijv. 1Gb uploaden. - Downloaden van bestanden is vernieuwd. Je hoeft niet meer te wachten op de download (maar het kan nog wel). Je bestand wordt op de achtergrond klaargemaakt en als het beschikbaar is, krijg je een e-mail met een veilige downloadlink. Ook kun je downloaden vanuit een nieuw downloads-overzicht in je profiel menu. Deze nieuwe methode is goed voor de performance, maar maakt het ook mogelijk om grote zipfiles van projecten te downloaden. We hebben intern getest met project zipfiles tot 13Gb, wat gewoon goed werkt. Klaargemaakte zipfiles blijven 48 uur beschikbaar voor download. Meer uitleg vind je op Bestanden downloaden
- Op de tab Projecten van de klantenkaart staat nu ook een knop op een nieuw project toe te voegen.
Fixes
- Klantlijst bij aanmaken project. Gebruikers met de rol "ClientManager" zien bij het aanmaken van een nieuw project alleen nog klanten waaraan ze echt zijn gekoppeld (voor overige klanten is het nl. niet toegestaan om een project aan te maken, ook niet met de rol ClientManager)
- Import van lijsten is robuuster gemaakt. Het systeem kan beter omgaan met kleine afwijkingen in de Excel sheet waardoor er niet zo snel een foutmelding komt.
- Inactieve gebruikers zijn weer zichtbaar in de gebruikerslijst. Je kunt deze nu zelf weer activeren indien gewenst.
- Statistiek teller voor aantal items na deadline werkte niet altijd goed. Dit is nu aangepast
- De ronde progress-indicator in lijsten gaf niet de juiste waarde aan als er nog niets in een lijst was gedaan. Dit is nu opgelost.
Release: 29 januari 2025
Update naar versie YP2501
Nieuwe features en verbeteringen
- Performance is het belangrijkste thema van deze release. Er zijn verbeteringen doorgevoerd bij het ophalen van projecten, lijsten, secties en de cliëntenlijst.
- Cliëntenlijst: in dit overzicht blijft de kolom eerstvolgende deadline voorlopig leeg. Deze veroorzaakte dermate veel vertraging bij grote kantoren dat we die voor nu hebben weggehaald.
- Project of lijst delen met nieuwe klantgebruiker: soms krijgen medewerkers een foutmelding bij het delen, die wordt veroorzaakt door het feit dat de betreffende klantgebruiker al in YouProvide voorkomt als klant van een ander kantoor. Dit wordt nu in de foutmelding aangegeven. Meer informatie hierover en een workaround vind je in de Knowledge Base
Release: 18 december 2024
Update naar versie YP2409
Nieuwe features en verbeteringen
- Kantoormedewerkers met de rol ClientManager kunnen in alle projecten van cliënten zonder dat zij expliciet aan de cliënt of aan het project zijn gekoppeld. Indirect had een ClientManager deze mogelijkheid al door zichzelf aan een cliënt te koppelen en dan weer los te maken. Met deze feature kunnen managers makkelijker meekijken in projecten zonder dat ze een enorm lange lijst met projecten op hun homepage krijgen.
- De omschrijving van lijstitems krijgt nu 2 regels de ruimte in het overzicht.
- In de item details wordt nu een tekstregel getoond als de status aangeleverd of geaccepteerd is, die aangeeft dat er geen bestanden meer kunnen worden toegevoegd.
- Bij het aanmaken van nieuwe kantoorgebruikers wordt een infotekst getoond dat hier alleen kantoormedewerkers kunnen worden aangemaakt.
- Op de error-pagina staat een refreshknop die in geval van front-end fouten meestal het probleem oplost.
- Door een aanpassing in de release-techniek is na het uitbrengen van een nieuwe release de kans op foutmeldingen bij browsers waar YouProvide nog open stond, minimaal geworden. Dit effect zal vanaf de volgende release merkbaar worden.
- Een aantal aanpassingen om de algehele performance te verbeteren.
Fixes
- Het aanpassen van lijstitems zonder code is weer mogelijk.
- In sommige gevallen werden nieuwe cliëntgebruikers niet goed aangemaakt tijdens het delen van lijsten, waardoor ze niet konden inloggen. Dit is opgelost.
- In een aantal progress bars werd het aantal geaccepteerde items niet goed getoond. Dit is opgelost.
- Opmerkingen met een erg lange tekst werden niet altijd in de audittrail gelogd. Dit is opgelost.
Release: 20 november 2024
Update naar versie YP2408
Nieuwe features
- De (soms lange) omschrijving van items wordt standaard in zijn geheel getoond in de itemweergave, met de mogelijkheid om de tekst een stuk in te klappen:
- Cliëntgebruikers kunnen nu ook dagelijks of wekelijks een update e-mail ontvangen. Daarin staan nieuwe opmerkingen, retouren en nieuw gedeelde items
Gewijzigde functionaliteit
- Nieuwe projecten zijn niet meer aan de template gekoppeld, zodat wijzigen/verwijderen van templates geen issues meer geeft
- De weergave van de voortgang van een project is aangepast:
- Alle statussen worden afzonderlijk weergegeven, ook met tooltip
- De weergave van x/y items toont bij x nu het aantal aangeleverde items zodat je als accountant weet dat je hiermee aan de slag kunt:
- Alle statussen worden afzonderlijk weergegeven, ook met tooltip
Fixes
- De performance van de homepage is verbeterd, zodat dit het systeem niet meer zo vertraagt op momenten dat er veel gebruikers tegelijk actief zijn.
- Het aanpassen van de volgorde van secties en items in lijsten en templates ging niet altijd goed. Dit is nu opgelost.
Release: 6 augustus 2024
Update naar versie YP2406
Nieuwe features
- Tooltip met aantal dagen op de badges voor opmerkingen en uploads:

- Tooltip met detail-info op de progress-bar van de homepage voor accountant:
Fixes
- Import van project uit oude versie accepteert nu ook secties zonder sectiecode
Let op: de manier van verwerken hangt af van de volgorde in de lijst:
- Heeft een sectie geen code, maar wel dezelfde omschrijving als een eerdere sectie uit de lijst die WEL een code heeft, dan worden de items aan deze sectie toegevoegd
- Heeft een sectie geen code, maar wel dezelfde omschrijving als een latere sectie uit de lijst die WEL een code heeft, dan worden er 2 aparte secties gemaakt.
- Update e-mail bevatte soms verkeerde naam in de aanhef van de mail
Release: 9 juli 2024
Update naar versie YP2405
Fixes
- Als een geupload bestand een te lange bestandsnaam heeft (max 100 tekens), wordt dit aangegeven
- Zelf toegevoegde sectie kan nu uit een lijst worden verwijderd met behoud van eerdere audittrail
- Lijst in concept status kan nu worden verwijderd met behoud van eerdere audittrail
- Als er speciale tekens in een lijst-, sectie- of itemnaam zitten, blijft de zip-file met de download bestanden goed werken
- Bij verwijderen van een gebruiker duidelijker foutmelding als dit niet mogelijk is vanwege eerdere activiteiten van deze gebruiker (je kunt de gebruiker dan op niet-actief zetten zodat de auditrail behouden blijft)
- Engelse vertaling van de Knowledge Base is nu volledig
Release: 29 mei 2024
Update naar versie YP2404
Nieuwe features
- Tooltips voor clienten op de knoppen voor Niet Beschikbaar en Aanleveren
- Nieuwe PDF handleiding voor clienten, in NL en EN (zie Gebruikershandleiding Clienten)
- Zichtbare foutmeldingen als import van Template of Lijst niet goed gaat
- Controle op bestaande clientcode bij aanmaken van nieuwe client
Fixes
- Verbeteringen in verwijderen van Clienten en Projecten die nog niet gedeeld zijn
- Download knoppen zijn disabled tijdens download
Oude versie
In de oude versie van YouProvide zijn twee aanpassingen gemaakt tbv de overstap naar de nieuwe versie:
- Vanaf 17 juni is het niet meer mogelijk voor een gewone gebruiker om nieuwe lijsten te maken. Dit kan alleen een gebruiker met de rol "AccountantAdmin".
- Het exporteren van bestaande lijstgroepen tbv doorrol naar de nieuwe versie kan nu ook voor lijstgroepen die nog gedeeld zijn. Ze worden als blanco lijsten geexporteerd, net als lijstgroepen die op concept of voltooid staan. Zo kun je al beginnen met het overzetten van lijsten voordat ze in de oude versie echt zijn afgerond.
Release: 15 april 2024
Update naar versie YP2403
Nieuwe features
- Kleurcode op sectielijst: Zowel de klantgebruiker als de kantoormedewerker ziet nu in de sectielijst direct de voortgang. Iedere sectie krijgt de kleurcode van het meest achterlopende item in die sectie.
- Item kleurcode voor concept: Als een lijst al is gedeeld, en er zijn (nieuwe) items die nog in concept staan, krijgen deze een zwarte kleurcode. Zo zie je snel welke items de klant nog niet kan zien.
- Controle op geldig e-mailadres: Bij het delen van een project of lijst wordt nu gecontroleerd of er een geldig e-mailadres wordt ingevoerd. Uiteraard kun je ook nog steeds een gebruiker uit de lijst kiezen.
- Foutmelding bij import project: Als je een project importeert vanuit de vorige versie van YouProvide, en de import kan niet worden uitgevoerd vanwege een fout in het bestand, dan wordt de foutmelding getoond.
- Update lijst vanuit Excel: Als bij een import vanuit Excel bestaande items worden geimporteerd, worden niet alleen de naam en omschrijving bijgewerkt, maar nu ook de deadline en de AllowMultipleFiles waarde.
- Deadline datum kleur: de deadline krijgt voortaan vanaf 7 dagen tevoren een accentkleur. Dit was vanaf de deadline datum.
Fixes
- Verwijderen Client of Project: Clienten waarvoor nog geen project is, kunnen nog worden verwijderd. Projecten kunnen worden verwijderd zolang de status Concept is.
- Items met status "aangeleverd" geblokkeerd voor client: Als een item door de client is aangeleverd, kon de client nog steeds nieuwe bestanden uploaden. Dit is nu niet meer mogelijk. In de status "aangeleverd" kan een client alleen nog nieuwe opmerkingen toevoegen.
- Download alleen nieuwe bestanden: gaf soms een foutmelding. Dit is opgelost.
Release: 1 maart 2024
Update naar versie YP2402
Nieuwe features
- Lijst toevoegen aan bestaand project: Als je al een project hebt, maar er niet voor iedere entiteit een lijst is, kun je nu in het project een nieuwe, lege lijst toevoegen voor de entiteit(en) die nog geen lijst hebben. Via export/import kun je hier de gewenste items in importeren.
- Medewerkers die aan een client zijn gekoppeld, hebben toegang tot alle projecten van die client: Bij het aanmaken van een nieuw project hoef je geen gebruikers meer te kiezen. Alle medewerkers die aan de client zijn gekoppeld, hebben automatisch toegang. In een project kun je overige medewerkers koppelen (alleen aan dat project) en ook met clienten delen. Als een medewerker wordt verwijderd bij een client, vervalt daarmee ook de toegang tot de projecten van die client.
Fixes
- Bladeren door de secties van een lijst werkte niet goed: de lijst met items bleef leeg. Dit is opgelost.
- Als een nieuw item werd toegevoegd aan een al gedeelde lijst, werd dit item niet meteen getoond in de lijst met items. Dit is opgelost.
Bugfix: 1 februari 2024
Update naar fix versie YP2401.1
- Gebruiker verwijderen is minder gevoelig voor afstemming met Azure B2C authenticatie. Let op: als een gebruiker eenmaal aan projecten is gekoppeld, kan deze niet worden verwijderd. Beter is om de gebruiker dan op niet-actief te zetten.
- Gebruikersgegevens (naam, weergavenaam, niet-actief) aanpassen gaf foutmeldingen, dit is opgelost
Release: 18 januari 2024
Update naar versie YP2401
- Import van projecten uit vorige versie YouProvide is nu beschikbaar
- Projecten worden nu gearchiveerd 30 dagen nadat ze op voltooid zijn gezet
- Menu-optie die linkt naar de release notes is nu geactiveerd
Release: 9 januari 2024
Update naar productie versie 1.0
De volgende functies zijn in deze versie nog niet actief:
- automatische samenvatting e-mails (dagelijks of wekelijks)
- automatische deadline herinnering e-mails voor klanten
- import van projecten vanuit de vorige versie van YouProvide